fredag 1. april 2011

Say hello to Maruska

...and an old brown milk bottle ;)





Som kanskje noen har lagt merke til har bloggen fått et helt nytt navn. Grunnen til det er at jeg lenge, ja faktisk helt siden jeg opprettet bloggen for et år siden har vært i tvil om bloggnavnet. Greide aldri å føle meg helt tilfreds med ”Lykken i Livet”, uten at jeg helt vet hvordan jeg skal forklare hvorfor. Derfor har jeg nå hoppet i det og bestemt meg for å omdøpe bloggen min til noe jeg tror vil passe meg bedre. Så hvorfor ”Maruska”? Ikke helt tilfeldig. Mye pga av at min kjære mamma pleide å kalle meg det da jeg var lita. Så navnet har på en måte blitt et koselig barndomsminne jeg har fått en slags tilhørighet til J Maruska er også det russiske kjælenavnet for Maria (som ikke er så langt unna Marie), så det var nok derfor mamma kalte meg det. Maruska fenger meg rett og slett :)
Bloggen vil fortsette å handle om meg og det som inspirerer meg og hovedsaklig med fokus på min store interesse for foto og interiør. Men med ”Maruska” åpner jeg kanskje også for å dele flere tanker og sider ved meg selv etterhvert. Men det lar jeg tiden få vise. Det viktikste med bloggen for meg akkurat nå er å få ha dette fristedet hvor jeg kan skrive og dele hva jeg føler for. Ikke minst å få gi glede og inspirasjon til dere som finner det her inne og bli enda bedre kjent med alle dere fantastiske, kreative, trivelige og herlige bloggdamer der ute J




Vel, nå som valget er tatt og navnebyttet er utført håper jeg dere som har fulgt meg som ”Lykken i Livet" vil fortsette å besøke Maruska også ;p Jeg har valgt å beholde den gamle bloggadressen (inntil videre ihvertfall), da jeg synes det ville vært kjedelig å miste mine tidligere innlegg. Men vil nok ta en skikkelig opp-
ryddning i de gamleste etterhvert.


Gammel brun melkeflaske fra "Tante Isabel" i Trondheim.




Her i Trøndelag hadde vi store mengder snøfall i flere dager, helt til i forgårs da solen endelig tittet frem til stor glede for oss trøndere!! Så nå ser det endelig ut som at våren er på vei hit til oss :) Jeg er veldig glad i vinter også, men jammen kjenner jeg at våren og sommener er sterkt savnet akkurat nå! Gleder meg så utrolig masse til til snart og kunne spasere gjennom ytterdøra i sandaler og sommerbluse ut på den tørre asfalten.




Ranunkler er fantastiske blomster. Veldig vakre og så holder de seg så lenge i motsettning til roser som visner bare etter noen dager her hos meg. Uten tvil en ny favorittblomst sammen med pioner! Her står en ny bukett med røde, gule, hvite og lilla ranunkler i Norgesglass. De vil nok også bli "foreviget" som de på bildene over :)

Ønsker dere alle en skjønn vårhelg!!

Goklem
Marie


I have changed my blogg`s name to "Maruska", which is the nickname my
dear Mama used to call me when I was a little girl. I will still blogg about
interior, photo and a little bit of everything. I hope you`ll keep visiting me :)


17 kommentarer:

  1. Hei Maruska :O)

    Først vil jeg si at jeg synes du har en fantastisk fin og inspirerende blogg :O) Jeg er helt ny i denne bloggverden og opprettet min første blogg denne uka. Veldig spennende!

    Ja, og navnvalget på min blogg er kallenavnene på mine to små skatter :O)

    Jeg gleder meg til å følge deg videre!

    Mvh

    Carina

    SvarSlett
  2. Åh så koselig navn, vennen:) Grattis, liker det veldig godt. Og så vakre bilder, du er bare så fantastisk flink.
    Siste par dagene har jeg endelig fått tilbake litt energi, deilig!!! Håper det fortsetter, for jeg er egentlig en jente med hundre baller i lufta og da er det så trist å ligge på sofaen og ikke orke noe som helst.
    I morgen er det loppemarked, men tviler på at vi rekker å være der før det åpner, og dessuten tror jeg ikke lillegull "leier hånden" akkurat hehe. Men vi skal på kjøpesenter og shoppe og gå på kafè. Ikke greit å bo på bygda alltid, såååå mye på lista. Maskara bare MÅ jeg huske!!!
    Håper du har en fin fredagskveld, søte Maruska.

    Klem Marianne
    (skal svare deg på mailen snart;)

    SvarSlett
  3. Hei.

    Likte det nye navnet jeg. Nå klarer jeg å skille deg ut. Veldig mange blogger som har lykke/lykken i bloggnavnet sitt. Nå skal jeg endre navnet ditt i blogglisten min.

    Herlige og vårlige bilder. Blir glad av å se på de.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  4. Hei! Gratuelerer med nytt bloggnavn, det var stilig og spesielt. Headeren var også veldig fin. Jeg kommer selvsagt til å følge deg videre :) Jeg har selv byttet bloggnavn og skiftet da adresse. Mener å huske at alle innleggene kom med. Men husker dessverre ikke hvordan jeg gjorde det, men det finnes vel hjelp dersom du ønsker det. Kanskje ikke såmviktig med adressen heller... Fine bilder du viser. Det som fenger meg med bloggen din er de lyse fine bildene. Du har også et nydeligbhjem med herlig interiør. Gleder meg til fortsettelsen. Ha en fin helg ;)

    SvarSlett
  5. lurt navnebytte... litt enig i de mona c sier...

    liker navnet, og historien bak!

    bildene er flotte som alltid!

    ønsker deg en herlig helg

    klem beate

    SvarSlett
  6. Liker navnebyttet og skal selvfølgelig følge deg videre! :-) Takk for en fin og inspirerende blogg :-)
    God helg til deg

    SvarSlett
  7. Hello Maruska ;-) Så koselig å bruke navnet som var kjælenavnet ditt :-D

    Både sted og dato for treffet høres fint ut :-) Vi burde kanskje møttes i forkant for å planlegge litt mer hvordan vi skal gjøre det.

    Riktig god helg, Maruska - klem Siv

    SvarSlett
  8. Liker det nye navnet ditt veldig godt og ikke minst logoen! Cute og fresh på samme tid:) Gleder meg til å følge deg videre!

    Klem fra Pernille

    SvarSlett
  9. Likte det nye navnet kjempegodt. Skiller seg ut og det er en fordel. Mange blogger som har lykke i navnet sitt og det er ikke alltid så lett å huske hvem som er hvem.
    Byttet navn etter kort til i blogglandia jeg også. Het "de gode ting" helt i starten men det var liksom ikke helt meg.
    Klart jeg følger bloggen din videre Marie. Blir alltid glad når det dukker opp et nytt innlegg av deg. :)
    God klem fra Hanne Mette

    SvarSlett
  10. Maruska - fantastisk flott bloggnavn!
    Anna

    SvarSlett
  11. Hello Maruska!
    Det likte jeg godt! Synes det passer bra til bloggen din:)
    Håper du ikke forandrer for mye på hvordan den er, for liker den veldig godt! Men alltid gøy med litt forandringer:)
    Nyydelige bilder! Blir alltid glad av å være her:)♥
    Søndagsklem

    SvarSlett
  12. Syns navnet kledde bloggen din!! Kjempefint :) Vi har valgt å bruke "kjælenavnet" våres begge to fra vi var små, min besta kalte/kaller meg fortsatt Potrina :)

    Nyyyydelige bilder!! I love :)

    SvarSlett
  13. Hei Maruska;)
    Gratulerer med nytt bloggnavn!
    For et koselig kallenavn da, i tillegg kledde det bloggen din veldig godt;)
    Jeg har også "angret" på valget av navn på bloggen, men det får nå være som det er til jeg kommer på noe lurere;))
    Nydelige bilder!
    KLEM

    SvarSlett
  14. Jeg applauderer valget ditt! I LIKE! Bloggen din er bare fantastisk vakker og gjennomført!

    SvarSlett
  15. Så nydelig navn! Ja, det må føles rett, viktig det! Nydelig blogg, nyyydelige blomster. Hnger meg på og følger videre! ;-)

    SvarSlett
  16. Nå skjønte jeg først ingen ting, men dette var et spennende navnebytt :) Helt NYDELOGE bilder!!! Blir spennende å følge med videre (nå også)!

    Klem fra Stine

    SvarSlett
  17. Dette ble veldig bra! Nydelig header og flott navn- det rommet mye. Er jo veldig mye "lykke" ute og går, ikke at det er noe feil med det- men flott med alt som er litt mer personlig. Og fantastiske bilder nok en gang! Masse inspirasjon! Trenger det når våren gjør sitt inntog med pollen og hodet blir tett... da kan jeg i det minste nyte andres energi og kreativitet. God helg til deg!

    SvarSlett