søndag 7. november 2010

...I Blåtimen




Her har det lavet ned med snø i hele dag og denne gangen tror jeg det har kommet for å bli en lengre stund. Herlig julestemning og i skumringstimen knipset jeg disse bildene gjennom stuevinduet. Byen er jammen meg vakker i hvit drakt. Jeg fikk nesten litt Blå Fjell stemning :) I dag som alle andre dager i det siste har tiden bare løpt i fra meg. Hva sjer`a! :p Tror tidsklemma er i ferd med å ta meg. Har jo "klaget over dette med tid i nesten hvert eneste innlegg i det siste nå :p Så får vel ta det litt mere easy fremover og glede seg over de små tingene! Man rekker jo bare det man rekker dessverre. Nå nærmer jo julen seg også, juleelsker som jeg er kommer den aldri for tidlig.
Det er herlig å ha noe fint å glede seg til som julen. Ventetiden frem mot jul, har så lenge jeg kan huske vært en tid fylt med minner og forventninger. Og det har tvert imot avtatt med voksen alder for min del.
I  JUL


Den alltid fotogene lykten fra Åhlens fikk posere igjen sammen med et av mine nylige puteprosjekter. Denne No. 21 puten har jeg sydd i kraftig linstoff. Hvor av 21?, jo mitt lykketall ;) Bokstavene og tallene er klipt ut i beige/natur stripet bomulls stoff og sydd på med sikk-sakk søm. Stoffene er fra Stoff og Stil, hvor jeg kjøper de fleste av stoffene mine. Kanskje den blir en julegave til en jeg er glad i ;)

Fotografering uten blitz og stativ i skumringen byr på utfordringer. Bildene kan bli både mørke og kornete. Så blitzen måtte på for å vise denne gamle skuvsengen jeg har fått av min snille svigermor. Den har også fått seg et par strøk med Lys Antikk Lady Interiør maling, over den mørke brune opprinnelige farven.



Her er det skriving av jobbsøknad som står for tur nå i kveld og kanskje en liten bloggrunde etter det :) Tusen takk for alle fine ord alle dere der ute legger igjen her hos meg. You make me smile


Ha en skjønn søndagskveld

Klem
Marie



12 kommentarer:

  1. Utrolig flotte bilder på bloggen din!Nydelig skuvseng,hadde en hvit skuvseng som jeg nettopp gav til min datter da hun og samboeren kjøpte leilighet!
    Snøen har virkelig lavet ned her i Trondheim,jaja,da er kanskje vinteren her for alvor!
    Ha ei fin kommende uke!
    Koselig om du kikker inn til meg,primulabloggen er hovedbloggen min!

    SvarSlett
  2. Vakkert! Verkeleg herleg stemning! Og så flotte puter! Skuvsenga er nok ein skatt for deg?

    Ha ei nydeleg, ny veke!
    Pust godt ut og inn;
    du rekk nok akkurat så mykje som du skal!

    God klem
    E ♥

    SvarSlett
  3. Såå fine bilder! Det første var bare fantastisk!

    Takk for herlig kommentar hos meg! Koselig at du har lagt deg til som Følger hos meg:)
    Setter stor pris på det, og er jo ekstra stas siden jeg har fulgt deg og hentet inspirasjon hos deg en stund nå♥

    Ja, er det noe vi har for lite av, så er det vel TID (og av og til penger;))

    Ha en fin kveld videre, Marie!

    Klemmer, Janni
    Duse Pasteller

    SvarSlett
  4. Den blå timen er kjempefin - gleder meg til den kommer hit også, jeg blir veldig fasinert av lyset for tida. Nå har vi hatt gylden time her, nydelig, men jeg greier ikke fange det med kamera. Jeg burde virkelig ta meg tid til å lære kamera skikkelig, men jeg er for opptatt med å ta bilder... TIDA strekker ikke til nei, det er helt klart.

    Ha en finfin ukestart & lykke til med jobbsøknadene dine. Klem

    SvarSlett
  5. Nydelige blå time bilder=)! Er ikke alltid like lett å komme over alt og få gjort alt, men du får bare senke skuldrene og puste inn og ut og glede deg til julen;)!

    Klemmer!

    SvarSlett
  6. Blåtimen er magisk! Herlige bilder. Håper du får litt mer tid til de tingene du har lyst til fremover.
    Det er en fin tid vi har foran oss nå fremover i alle fall. Kos, kos, kos, kos...♥

    Stor klem fra Hanne Mette

    SvarSlett
  7. jeg elsker virkelig stemningen du formidler i bildene dine! Begynn å ta stemningsbilder og selg dem du! :)

    SvarSlett
  8. Utrolig fine bilder, vennen! Det er sååå fint med snø:) Håper den er kommet for å bli denne gangen. I dag har vi bare kost oss inne, begynt på julekalender og redigert bilder fra foto shootene i helgen. Har laget tapas av restene fra i går og sitter her og venter på min kjære, som aldri kommer.... zzz trøtt er jeg og aldeles ikke klar for mandag.
    KJEMPEFIN seng altså, heldiggris! Og så så flink til å male du. Huff, har så mye på vent jeg..

    Lykke til med søknadene!

    Klem

    SvarSlett
  9. You blow me away!! For noen bilder, utrolig stemning du klarer å få frem på bildene dine altså!

    Lekre puter og seng!

    Lykke til med jobbsøkingen! Bare si fra om jeg skal hjelpe deg (er litt ekspert på det der.. hihi)

    Klem

    SvarSlett
  10. Nydelige bilder! Blåtimen er fin :-) Likte puta di også :-D

    SvarSlett
  11. Så lekere bilder du har tatt og lys lykten er jo bare så fin. Lykke til med jobbsøking.

    SvarSlett