tirsdag 13. juli 2010

Bondegårdsidyll



Vel hjemme igjen fra helt herlige dager
hytta til svigers. Vi drar nok utover dit igjen i sommer :)

Bildene jeg viser denne gang er fra forrige helg da vi
besøkte hjemgården til papsen. Det var nydelig å
å kjøre oppover den gamle gårdsveien igjen
og å få se gamlehuset der jeg løp rundt som lita pie.




På gården står flere stabbur som er bevart fra
gamle tider. Det mangler to glass i det ene vinduet, som
nok var et resultat av barnelek en gang tilbake.




Jeg var så heldig å få med meg noen gamle møbler
fra gården. Dette bordet var akkurat et slik jeg har
ønsket meg. Nå skal det høvles, spakles, pusses og males hvitt.
To kremhvite industrilamper jeg skal få fra
Danmark skal henges opp over klenodiumet mitt. 



Disse nydelige stolene ble også med meg hjem.
De er også på vei til å bli nye og hvite og med nytt trekk.


Her har vi hatt regnskyll igjen, så gråværsdagen skal
brukes til møbeloppussing innendørs.

Ønsker dere alle en herlig sommerdag
.... sol eller regn.


Klem
Marie

4 kommentarer:

  1. OI for noen fantastiske møbler du har fått - de blir nok lekre med en makeover!

    Gråvær her også, tror min plan blir rydde i klær....

    Lisa

    SvarSlett
  2. Hei Marie,
    Vakre bilder og flotte, gamle møbler!
    Fantastisk fin bjørkealè frem til gården da!
    Vi holder på å pusse opp, og stelle i stand et gammelt småbruk. Masse jobb! Gleder oss til alt blir ferdig (selv om det akkurat nå føles ut som et evighetsprosjekt).
    Fortsatt GOD SOMMER!
    Anna

    SvarSlett
  3. nydelig sted.
    og du var råheldig som fikk med deg hjem de møblene!!

    SvarSlett
  4. Kjempe fine bilder fra det som ser ut som et utrolig koselig sted. Også så heldig du var som fikk med deg fine ting hjem. Gleder meg til å se resultatet av oppussingen. :) ha en fin kveld.

    SvarSlett